صفحه ها
دسته
آمار وبلاگ
تعداد بازدید : 198695
تعداد نوشته ها : 118
تعداد نظرات : 8
سايت مراجع تقليد

 آيت الله جواد تبريزي (رحمة الله علیه)
اااااااااااااااااااااااااااااااااااااا
 آيت الله محمد تقی بهجت (رحمة الله علیه‌)
اااااااااااااااااااااااااااااااااااااا
 آيت الله نوري همداني (مد ظله العالي‌)
اااااااااااااااااااااااااااااااااااااا
 آيت الله  سید صادق شیرازی (مد ظله العالي)
اااااااااااااااااااااااااااااااااااااا
 آيت الله لطف الله صافي (مد ظله العالي‌)
اااااااااااااااااااااااااااااااااااااا
 آيت الله ناصر مکارم شيرازي (مد ظله العالي‌)
اااااااااااااااااااااااااااااااااااااا
 آيت الله فاضل لنکرانی (رحمة الله علیه)
اااااااااااااااااااااااااااااااااااااا
 آيت الله سيد علي سيستاني (مد ظله العالي)
اااااااااااااااااااااااااااااااااااااا
 آيت الله وحيد خراساني (مد ظله العالي ‌)
اااااااااااااااااااااااااااااااااااااا
 آيت الله جوادي آملي (مد ظله العالي ‌)
اااااااااااااااااااااااااااااااااااااا
 آيت الله جعفر سبحاني (مد ظله العالي)

جهت دريافت كد لوگوي مراجع كليك كنيد
00 پایگاه فرهنگی ، مذهبی شیعه ها - لوگوهای حمایتی
Rss
طراح قالب
موسسه تبیان

فارس: عضو هيئت علمي مؤسسه امام خميني(ره) با بيان چالش‌ها و نقاط ضعف جامعه اسلامي زمان حضرت رسول(ص) گفت: اين سؤال بايد براي تمام نسل‌ها مطرح شود كه چرا قبر حضرت زهرا(س) تا كنون مخفي مانده است؟

حجت‌الاسلام والمسلمين «محمدرضا باقرزاده» عضو هيئت علمي مؤسسه امام خميني(ره) با اشاره به دلايل قيام حضرت زهرا(س) گفت: نهضت فاطمي و قيام حضرت زهرا(س) پس از رحلت حضرت رسول(ص) و اعتراض ايشان به جامعه خويش و نگاه انتقادي به مسائل اجتماعي آن عصر به دليل انحراف عظيم و بنياديني بود كه در جامعه اسلامي پس از پيامبر اكرم(ص) شكل گرفته بود.

وي عنوان كرد: تعصبات قبيله‌اي، نژادي و عقده‌هايي كه از زمان حضرت رسول(ص) در دل برخي از افراد باقي مانده بود، ‌انحرافاتي در جامعه اسلامي به وجود آورد كه مهمتر از تمام انحرافات، ‌انحراف در بحث رهبري و ولايت امر جامعه اسلامي بود كه در نتيجه غصب خلافت و‌ جانشيني امير مومنان (ع) را به دست افرادي كه نه تنها از جانب پيامبر(ص) براي زعامت جامعه تاييد نشده بودند بلكه هيچ دليلي براي تاييد آنها وجود نداشت.

مدير مركز مطالعات و پاسخگويي به شبهات حوزه علميه قم تصريح كرد: مهمترين دليل براي نهضت حضرت فاطمه(س) و اعتراض ايشان،‌ دغدغه‌اي مبني بر اين بود كه كِشتي جامعه اسلامي از مسير اصلي خود منحرف شده و به سمت صخره‌ها در حال پيشروي بود.

وي خاطرنشان كرد: اگر بخواهيم يك تحليلي از پيش‌بيني صديقه طاهره(س) داشته باشيم بايد گفت آنچه كه امروز دنياي اسلام شاهد آن است آنچه كه امروز جهان اسلام را تحقير مي‌كند، هر مصيبتي كه در حال حاضر به مسلمانان وارد و كشتاري كه توسط جوامع استعمارگر عليه كشورهاي اسلامي صورت مي‌گيرد از جمله پيش‌بيني‌هايي بود كه حضرت زهرا(س) براي جلوگيري از انحرافي كه اتفاق افتاد، داشتند.

حجت‌الاسلام باقرزاده گفت: حضرت فاطمه(س) مي‌دانست كه با انحراف امر خلافت از علي(ع) و فرزندان ايشان، كار زعامت جامعه اسلامي به جايي خواهد رسيد كه مردم در حكومت اسلامي، ‌تحت سلطه استعمار، استكبار و استبداد قرار گرفته و وضعيت آنها روز به روز فلاكت‌بارتر خواهد شد.

وي با بيان اينكه براساس پيش‌بيني حضرت زهرا(س) با تغيبر جايگاه خلافت، ظلم و ستم‌ها نسبت به مسلمانان افزايش خواهد يافت، افزود: دلايل داخلي افزايش ظلم اين بود كه افراد ستمگر و نالايق در صدر كار قرار گرفته و به لحاظ خارجي نيز چون افراد نالايق و ستمگر براي حاكميت و سلطه خويش به بيگانگان روي آورده و دست نياز به سوي آنها دراز مي‌كنند، جامعه را به سوي وابستگي سوق خواهند داد.

عضو هيئت علمي مؤسسه امام خميني(ره) عنوان كرد: تمام نگراني حضرت زهرا(س) ناشي از همين بود لذا اينكه ما تصور كنيم صديقه طاهره(س) به خاطر مسائل شخصي،‌ دفاع از حق همسرش و يا به دليل اينكه يك باغي از ايشان گرفته شد و امري كاملا شخصي،‌ آن خطبه غرا را ايراد كردند لذا قطعا شأن، عظمت و قدرت روحي حضرت بسيار بالاتر از آن بود كه به دليل محروميت‌هاي اجتماعي اين قدر بي‌تابي كند.

وي با تاكيد براينكه بي‌تابي‌هاي حضرت زهرا(س) آنقدر شديد بود كه در تاريخ ماندگار شد، گفت: فاطمه زهرا سلام‌الله عليها براي اينكه اين ناراحتي‌ها و اعتراض‌ها در تاريخ ثبت شود، درخواست كرد شبانه و مخفيانه به خاك سپرده شوند. از اين رو مخفي ماندن قبر ايشان به اين دليل است كه مظلوميت حضرت زهرا(س) در طول تاريخ منقوش بماند تا نسل‌هاي بعدي همواره با اين سوال روبه‌رو شوند كه دغدغه اصلي دخت مكرم حضرت رسول(ص) چه بود، ايشان آنقدر از امت پيامبر(ص) ناراحت شدند كه وصيت كردند هيچ‌كس در تشيع جنازه ايشان شركت نكند!

حجت‌الاسلام باقرزاده تصريح كرد: بايد اين سؤال همواره در تاريخ اسلام باقي بماند و امت اسلامي نيز همواره به دنبال يافتن پاسخي براي آن باشد. بنابراين پاسخي كه مي‌توان در جواب اين سؤال مطرح كرد اين است كه؛ انحرافي در اصل حاكميت اداره جامعه اسلامي شكل گرفته بود كه اين انحراف، اعتراض عميق حضرت زهرا(س) را رقم زد.


دسته ها : حضرت زهرا (س)
1391/2/5 14
X